• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72856
+
-

بازدید جمعی از جوانان انگلیسی  از دارالقرآن علامه طباطبایی

جمعی از جوانان شیعه انگلیسی شرکت‌کننده در دوره آموزش شیعه‌شناسی در قم از دارالقرآن علامه طباطبایی (بیت قدیمی علامه) بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین بنیادی» نایب‌رئیس اول مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جریان این بازدید گفت: قم یک شهر مذهبی و تاریخی است که در خود عالمان زیادی را پرورش داده است، عالمانی که برخی از آنها صاحبنظران بی‌نظیری در رشته‌های مختلف هستند. 

وی با بیان این‌که در حوزه‌های علمیه معمولا 4 رشته فقه، اصول، تفسیر و فلسفه محور آموزش و تدریس هستند بیان کرد: برخی از علما را سراغ داریم که نه فقط در هر چهار رشته صاحب تألیف و تدریس و اثر بوده‌اند، بلکه در این زمینه‌ها، صاحبنظر هم بوده‌اند که علامه طباطبایی از جمله این افراد محسوب می‌شود. 

وی افزود: علامه طباطبایی یکی از عالمان اثرگذار در اسلام و در عالم علم بوده است. امروز بسیاری از علمای نامدار قم افتخار شاگردی ایشان را داشته‌اند که این نشان می‌دهد شخصیت آن علامه بسیار برجسته است. در پایان این مراسم شرکت کنندگان از کتابخانه و اتاق محل زندگی علامه طباطبایی و از برخی آثار باقیمانده از ایشان بازدید کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید